Ouders van nu

Wie de jeugd heeft, beste lezer, heeft de toekomst. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat onze overheid alles in het werk stelt om het welzijn van onze kinderen te waarborgen. Het is natuurlijk een grove schande dat ons nageslacht de hele dag wordt blootgesteld aan verleidelijke reclames voor snoep, chips en allerlei andere rotzooi. Je hoeft een kotertje van onder de drie jaar maar een paar uur per dag voor de tv te zetten en op zijn achtste is het moddervet. En dan ligt het volgende gevaar alweer op de loer. De meeste cafés en discotheken hier ter plaatse sluiten pas om twee uur ’s nachts, sommige zelfs pas om vijf uur in de morgen. En denkt u dat de overheid daar iets aan doet? Natuurlijk niet. En mijn kinderen maar zeuren dat het om twaalf uur pas echt gezellig wordt. Ja, van te voren wordt er vast lekker ingedronken, plus een paar blowtjes en wat pilletjes, onder het oog van de liefhebbende ouders!

Weet u wat een kind op school tegenwoordig leert? Normen en waarden? Koken? Tafel dekken? Afwassen? Niets van dat alles. Zelfs een fietsband kunnen ze nog niet plakken als ze in groep 4 zitten. Moet je daar als ouder soms voor opdraaien? Mag ik u dan eens wat vragen? Weet u wel dat mijn partner en ik allebei een drukke baan hebben? Dat we twee avonden per week moeten sporten om dit allemaal überhaupt vol te kunnen houden? Dat twee keer wintersport en twee reizen buiten Europa per jaar toch echt wel het minimum is? Dat we er iedere maand dringend een midweekje tussenuit moeten? Een hel voor de kids natuurlijk, al dat drukke gedoe van ma en pa, maar daar wenst de overheid zich niet mee bezig te houden.

Eigen verantwoordelijkheid, zegt onze premier dan. Ja, kinderbijslag en wat andere voordeeltjes krijgen we. Een fopspeen, ik zeg het u. Niemand vertelt je wat je allemaal te wachten staat als je zo’n schattig roze, onschuldig, lekker ruikend wezentje op schoot hebt. Ik vind dat de overheid de consequenties van zijn lakse gedrag maar eens moet inzien. Ouders van nu, kom in opstand: lever uw lelijke dikke, domme, luie, asociale kinderen vandaag nog in op het Binnenhof en eis een proper exemplaar terug.

Plaats een reactie