Uw scribent reikt groene tasjes uit

Gouden frambozen, zilveren harpen, gouden griffels, zilveren Reissmicrofoons (ik dacht vroeger daadwerkelijk dat het hierbij om reismicrofoons ging, die de laureaat na op de gouden wereldbol een bestemming te hebben uitgekozen mee in de koffer diende te nemen), gouden stroppen, koperen bruiloften, paarse krokodillen, papieren tijgers, is het niet genoeg wat we met z’n allen al aan onderscheidingen voor onder- dan wel bovenmaatse prestaties in het leven geroepen hebben? Neen! Zo heeft uw scribent nog nooit een van deze prijzen mogen ontvangen, en u, waarde lezer, waarschijnlijk ook niet.

Nu zit ik niet om een onderscheiding van wat voor kleur dan ook verlegen. Ik geef liever dan dat ik ontvang zeg maar. Daarom kwam ik op het lumineuze, welhaast award winning idee voor het groene tasje. Er moet een top 50, 100, 2000 te maken zijn van deuntjes die voldoen aan het groene-tasjes-criterium. Ik schotel u er hierbij een aantal voor en ik ben op zoek naar meer, veel meer kandidaten. Jump to the left, turn to the right, lookin’ upstairs, lookin’ behind. Kortom, u mag raden wat deze songs met elkaar gemeen hebben en … uw kandidaten voor groene tasjes in het reactievak spammen.

George Baker – Little Green Bag
The Bee Gees – New York Mining Disaster 1941
Willeke Alberti – Telkens Weer
Kenny Rogers – Just Dropped In
Chicago – Beginnings
Inner Circle – Mary Mary
Puff Daddy – It’s All About the Benjamins
Britney Spears – Toxic
Blöf – Mooie Dag
Anouk – Jerusalem

1 reactie

  1. Uw scribent said,

    april 25, 2007 bij 12:55 pm

    Allemaal goed geraden!! Het gaat inderdaad om briljante liedjes van doorgaans buitengewoon trommelvliestergende artiesten. Er zijn er zo veel meer.


Plaats een reactie